Powered By Blogger

请参考之前的食谱.....

实在没有耐心等图片出来....


请按这里有Nancy mommy私房菜所有的食谱。。。。

可以在网络相册里找到你需要的食谱,

你只要点击图片,


再放大图片来看就行了。。。。



我以"十二万分谢意和歉意"向大家暂时告别!

我正在用"乐活方式"享受我的生活.....

希望你们也好好享受你们的生活!

如果你们有Facebook,欢迎来此

http://www.facebook.com/pages/Mini-and-Cooper/146331562068939

看我家的两只小狗狗 Mini and Cooper!!!




葱油鸡



Image Hosted by ImageShack.us

这几天天气很酷热,
不想吃太油腻..
就来道"葱油鸡"吧!
清清淡淡,鸡肉又滑又嫩!
简单又容易的料理!


14 comments:

Sonia ~ Nasi Lemak Lover said...

I think you have truly described the taste :清清淡淡,鸡肉又滑又嫩, no more other words to describe it..I like this.

Colin Woon said...

I like this dish! "鸡肉又滑又嫩" - that really caught my attention and make me hungry now!

pealing said...

我喜歡這樣的煮法,一定會嘗試,食譜帶走了,謝謝哦!

twister said...

yummy! yummy! 好吃! 滑滑嫩嫩的我喜欢哦...

icafe said...

好像滑滑嫩嫩的白斩鸡哦!
当你的家人真幸福哦!

Anonymous said...

虽然还没试这个食谱, 但我一看就喜欢。想借问一下, 你通常用什么牌子的绍兴酒? 市面上有好多种, 不知道该买那一种好!你用的那支大概多少钱?谢谢你啊!SL

Nancymommy said...

各位老朋友...是啊...鸡肉又滑又嫩,不过要确定鸡肉蒸熟没血水才可丢进冷开水中哦!

SL,谢谢你这位新朋友..我用的是"古龙塔"标的绍兴花雕酒,如果没记错,好像是十六元吧...我会再去确定价钱后告诉你!

Sonia ~ Nasi Lemak Lover said...

Nancy, I just knew 2009年新加坡部落格大奖 from Agnes's blog and thinking to nominate you but this Felvinc is so fast already nominated you, anyway, I will support you but vote you if you short listed ya, ok..
Anyway, I nominate Colin for the "Best photography" category..

Rachel Hei said...

wow, 看见这葱油鸡,开始饿了。。
食谱先拿走咯,谢谢nancy的分享。^_^

Agnes Sim said...

wow...我一定要试。谢谢分享!;-)

温馨小屋 said...

我也是喜欢葱油鸡,明早去买只鸡来煮!

Sonia, if u nominate Nancy first, i will nominate Colin as well.haha !!

Stephanie said...

I like this dish and i will try to make it by my own. Thanks for sharing.

Colin Woon said...

I have rallied/voted for Nancy Mommy blog at 2009年新加坡部落格大奖! I think Nancy has a good chance.

Sonia & 温馨小屋, thanks for your nomination! I'm very very very happy!

Nancymommy said...

我不一一列名道谢了...总而言之,谢谢大家的厚爱和支持....我会更加努力的!

Post a Comment

 
Nancy Mommy 私房菜 © 2008 | Créditos: Templates Novo Blogger