Powered By Blogger

请参考之前的食谱.....

实在没有耐心等图片出来....


请按这里有Nancy mommy私房菜所有的食谱。。。。

可以在网络相册里找到你需要的食谱,

你只要点击图片,


再放大图片来看就行了。。。。



我以"十二万分谢意和歉意"向大家暂时告别!

我正在用"乐活方式"享受我的生活.....

希望你们也好好享受你们的生活!

如果你们有Facebook,欢迎来此

http://www.facebook.com/pages/Mini-and-Cooper/146331562068939

看我家的两只小狗狗 Mini and Cooper!!!




芋头南乳扣烧肉



Image Hosted by ImageShack.us



忘了是在谁的BLOG里看过她的妈妈做过这道料理,
想要找到那篇POST,
找了很久却找不到,
只好用自己模糊的记忆,
凭自己的经验做了这道芋头南乳扣烧肉..

因为懒得自己炸猪肉片和又怕肉太油腻,
所以取巧用烧肉来代替,
花一些时间做了这道老公最爱吃的扣肉料理,
虽然和正统的客家扣肉不是很相似,
不过也另有一番风味哦!


11 comments:

Colin Woon said...

This dish is probably not in the healthy category but it's definitely in the most tasty category! All those meat, all those flavor...Mmmm...我很想吃!

Stephanie said...

賣相真的還不賴,看了令人口水直流,是我媽媽的最愛,謝謝分享。

Sonia ~ Nasi Lemak Lover said...

Clever girl, use the roast pork is really cut down the cooking time. I like to eat this too, but no chance to cook it at home as kids are not really appreciate this dish. Next time go your house to eat lar.hehehe..

Nancymommy said...

哈哈...这又是"懒人料理"...我比较喜欢贪方便!

Nancymommy said...

sonia...没问题...等我搬了家一定请你来坐坐...哈哈!

Anonymous said...

Hi Nancy,

I like your recipes but I wish they were written in english.

Thank you.
Belinda

Bakeling said...

有了这道菜,肯定又要添饭啦 !

Bakeling said...

我八卦一下, Nancy 你可以放个Google Translate 在这里,你可以到我那里拿 。

Nancymommy said...

bakeling..谢谢你的建议,我加了Google Translate,不过...食谱不能翻译啦...所以,并不能帮到Belinda... :(

Belinda....sorry for that...I am not used to write the recipes in English...

~董夫人~ said...

Nancy mummy... I come across your blog ..
I like your recipes very much.. I visited your blog daily.. I steal some of the ideas ... hahaha... I make a pumpkin cake last week, follow your recipes...

I am not good in cooking... but hope can learn from here...

Thanks for sharing with us....

Nancymommy said...

董夫人...you are welcome!
Thanks for your support..
Hope my recipes can really help you!

Post a Comment

 
Nancy Mommy 私房菜 © 2008 | Créditos: Templates Novo Blogger